30 Kasım 2014 Pazar

Alman Pastası

 Alman Pastası




     Alman pastası deneyelim dedik. Sonradan üstünün süslemesi çocukların isteğine göre değişti. Bilindiği üzere alman pastasının üzeri pudra şekeri ile süslenir. Biz kalan kremamızı sürüp damla çikolata ile kapladık.  Bu pandispanya 4 yumurta ile yapılabilen bir tarif.

Pandispanyayı yaptıktan sonra ister çikolata ile kaplayın, ister krema, ister kremşantiyle süsleyin. Sizin hayal gücünüze kalmış. Eğer şeker hamurundan hoşlanıyorsanız şeker hamurundan süslemelerde yapabilirsiniz.

Bir pasta için en önemlisi pandispanyadır. Ben bu tarifi tutturdum. Yeni aldığım kelepçeli kalıpta yaptım. Azıcık kenarları fazla pişti. Birazcık fırında unutmuşum Siz mutlaka kontröllü pişirin.

Malzemeleri:

Pandispanya için:


4 yumurta
4 kahve fincanı un
4 kahve fincanı şeker
1 kabartma tozu
1 kahve fincanı su

Kreması:

3 su bardağı süt
5 yemek kaşığı şeker
3 dolu yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağ
1 vanilya

Yapılışı: Önce pandispanyamızı hazırlıyoruz. 4 yumurtayı şekerle 5-6 dakika mikserin hızlı devrinde köpürünceye kadar çırpıyoruz.
Sonra elenmiş un ve kabartma tozunu ve 1 kahve fincanı suyu ilave edip 1-2 dakika daha çırpıyoruz.

26 cm çapındaki kalıbımızı yağlayıp harcımızı döküyoruz. 170 derece fırında pişiriyoruz. Ben fırını önceden ısıtmıyorum. Pişip pişmediğini anlamak için ilk 20 dakika fırını açmıyorum. Kabaran kek sönmesin diye. Sonra açıp bir kürdan batırıyorum. Kürdanım temiz çıkıyorsa kek pişmiş demektir.

Pişen keki çıkarıp ıslak bir bez üzerine alıyoruz kalıptan rahat sıyrılsın diye.

Kekimiz pişme aşamasındayken krema malzemelerini bir tencerede sürekli karıştırarak kremamızı hazırlıyoruz.

Kekimizi bir bıçak yardımı ile ortadan 2'ye kesiyoruz. Arasına kremayı sürüyoruz. Diğer katı üzerine kapatıyoruz. Eğer alman pastası istiyorsanız üstüne sadece pudra şekeri eliyoruz. Ya da bizim gibi kalan kremayı sürerek damla çikolatayla süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler