6 Aralık 2014 Cumartesi

Mayasız Gevrek Poğaça


MAYASIZ GEVREK POĞAÇA




             Günaydın değerli okuyucular,
   Hepinize sağlıklı mutlu bir gün dileyerek bugün kahvaltıda size eşlik edecek şöyle sıcacık, kıyır kıyır, hem de mayasız bir poğaça tarifi vermek istiyorum.

           Ben kahvaltı için yaptım, günlerinizde, 5 çaylarınızda yapabileceğiniz nefis bir lezzet. Üstelik ertesi gün de aynı tazelikte yiyebileceğiniz, bayatlamayan bir poğaça.

           Ayrıca bir kısmını da iç malzeme koymadan tuzlu kurabiye şeklinde pişirdim, onlarda harika oldu. Kesinlikle denemelisiniz.

MALZEMELR:

125 gram yumuşak tereyağ
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı sirke
2 yumurta ( birisinin sarısı ayrılacak. Poğaçaların üzerine sürmek için)
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un, tuz
İç malzemesi: Peynir,maydanoz

Üzerine: Çörek otu

YAPILIŞI:


Un ve kabartma tozu hariç diğer malzemeleri önce bir karıştıralım. Daha sonra unumuzu ve kabartma tozumuzu ve tuzumuzu ilave ederek yumuşak bir hamur yapalım.

Hamurdan parçalar koparıp elimizde yuvarlayarak içine istenilen iç malzemesi koyup ( ben peynir kullandım) Poğaça şeklinde kapatalım. Yumurta sarısı sürüp çörekotu serpelim.

Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim ve 190 derecede kızarana kadar pişirelim.



      Aşağıdakiler de kalan hamurda istediğm şekillerde yaptığım tuzlu kurabiyelerim.

Afiyet olsun





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler