3 Aralık 2014 Çarşamba

Zeytinyağlı Kereviz





      Malzemeler:
1 orta boy soğan
9 orta boy kereviz
2 adet patates
2 havuç
1 su bardağı bezelye
1 tatlı kaşığı un
1 limon suyu
zeytinyağı
tuz
1 çay kaşığı şeker

Üzerine: maydanoz, kereviz yaprağı

Yapılışı:

Kerevizleri ayıklayıp ortadan kestim. İçlerini oydum. Kararmamaları için limonlu suda beklettim.
Zeytinyağında soğanımı ve küp doğradığım havuçlarımı kavurdum. Unumu ilave edip kavurmaya devam ettim. 

Kerevizleri tencereme dizdim, içlerine küp doğradığım patates ve bezelyemi ,soğan ve havuçlarımı koydum. Biraz tuz ve şekeri ekledim. Kerevizlerin üzerine zeytinyağı gezdirerek hizalarına gelecek kadar sıcak su koydum. Suyun içine biraz limon suyu dökerek kısık ateşte yumuşayana kadar pişirdim.

Pişirdiğim tencerede soğumasını bekledim sonra servis tabağına alıp maydanoz ve kereviz yapraklarıyla süsledim.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler