3 Aralık 2014 Çarşamba

Ebruli Kek

EBRULİ KEK







              Canım arkadaşım Gülhayat'ın yaptığı bu güzel keki sizinle
         paylaşmak istedim. Görünüşü güzel, tadı güzel. Tarif defterimde
yani bloğumda yerini almalı diye düşünerekten yayınlamaya karar verdim.


              Kek diyince itiraz eden varmı acaba hep merak etmişimdir.
       Nasıl olursa olsun çayın yanına, kahvenin yanına pek bir yakışan tatlıdır.


              Evimde hergün olsa bıkmam. Ama hergün yapmıyorum. Çünkü tonton
      ailesine dönüşmek istemiyorum. Herşeyi kararında yeteri kadar tüketmeye
çaba gösteriyorum. Sağlıklı bir hayat için dengeli beslenmeye özen göstermeliyiz.

Ben şimdi bu güzel kekin tarifini vereyim


                                   MALZEMELER


4 yumurta
1.5 su bardağı şeker

1 su bardağı su
1 su bardağı yağ
3 su bardağı un
1 kabartma tozu
1 vanilya
1 yemek kaşığı kakao


HAZIRLANIŞI


Şeker ve yumurtayı çırpın. Kakao dışında tüm malzemeleri ekleyip çırpmaya devam edin. Hamuru ikiye ayırıp birine kakaoyu ilave edin.

Yuvarlak borcamı yağlayın. Tam ortaya 1 kepçe sade hamurdan sonra 1 kepçe kakaolu hamurdan ekleyin  Hamur bitene kadar devam edin. En son ince bir bıçak yardımıyla dıştan içe doğru çizerek deseni oluşturun

180 derecede pişirin.



Yandaki görsel pişmeden önceki hali





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler