4 Aralık 2014 Perşembe

Arnavut Ciğeri

ARNAVUT CİĞERİ   





                                 Merhaba yemek severler
          Gününüz aydın, sofralarınız renkli bol bereketli olsun.   
 Dün dipfrizime bir bakayım dedim yemeğe ne yapabilirim diye?
 Elime 1 poşet dondurulmuş karaciğer geçti.

Tamda ben yine kansızlığın sınırlarında geziniyorken iyi bir alternatif olabilir diye düşündüm. Malum ciğer kansızlığa iyi gelen bir besin.

      Bu sefer nasıl pişireyim diye düşündüm. Uzun süredir arnavut ciğeri yapmamıştım. Evet özlemişim. Çok sevdiğim bir lezzettir.

Sizde önceden aldığınız dana ya da koyun ciğerini zarını alıp temizledikten sonra küçük kuşbaşı şeklinde doğrayarak dondurucunuza kaldırabilirsiniz. Elinizin altında kolayca hazırlayabileceğiniz bir tarif.

Gelelim malzemelere:




500 gram dana ciğeri
Yarım su bardağı un
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
yeterince tuz
Kızartmak için sıvı yağ

Soğanlı garnitür:

1 orta boy soğan
sumak, tuz

Yapılışı: Ciğerimizi güzelce yıkayıp kanının süzülmesi için süzgeçe alıyoruz.
Tuz,un ve kırmızı biber karışımına bulayarak ciğerin her tarafını unluyoruz.

Yağımızı iyice kızdırdıktan sonra ciğerlerimizi iyice kızartıyoruz. Kızaran ciğerleri servis tabağına alıyoruz.

Yanına 1 soğanı 2'ye bölüp yarımay şeklinde ince ince dilimliyoruz. Acısının çıkması için tuz ile iyice ovarak yıkıyoruz ve suyunu iyice sıkıyoruz. Üzerine bol sumak ekleyerek garnitürümüzü hazırlıyoruz.

  Ben yaptım çok güzel oldu. Siz de deneyin derim

Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler