19 Şubat 2015 Perşembe

Zeytinyağlı Pırasa


Zeytinyağlı Pırasa



   Bugün günlerden pırasa günü ilan ettik ve hem zeytinyağlı pırasa hem de bir sonraki tarifte yazacağımız pırasa çorbasına yer verdik.
Pırasa küçükken hiç sevmediğim, daha sonra da vazgeçemediğim sebzelerden biridir benim için. Yemeği, böreği, çorbası.......Nasıl sevilmez ki?

   Zeytinyağlı pırasayı ben çok pratik bir şekilde düdüklü tencerede yapıyorum. Bunun için gerekli olan malzemeler;

1 kg pırasa
2 orta boy havuç
1/2 çay bardağı pirinç
1/2 çay bardağı zeytin yağ
tuz
1 adet kesme şeker
İsteğe bağlı az salça



Hazırlanışı:

   Pırasaları ayıklayıp 2 cm boyunda kesiyoruz. Havuçların da kabuklarını soyup dörde bölerek 2 cm uzunluğunda kesiyoruz. Pirincimizi yıkıyoruz.
Tencereye yıkadığımız pırasa ve havuçları, pirinci, şekeri, tuzu, zeytinyağı, salçayı ve üzerini örtecek kadar kaynar suyu koyup düdüklü tencerenin kapağını kapatıyoruz. Düdüklü tencerenin düdüğü öttüğünde ateşi kısıp 15 dakika pişiriyoruz.

   Kapağını açmadan soğumaya bırakıyoruz. Daha sonra servis tabağına alarak servis ediyoruz.

Afiyet olsun.

Bu arada salça isteğe kalmış. Çünkü zeytinyağlı pırasa da salça olmaz diyenleri duyar gibiyim ama ben yemeğimde her zaman renk görmek istediğim için tercih ediyorum. İstemeyen ilave etmeyebilir.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler