16 Şubat 2015 Pazartesi

Şokellalı Pasta



Şokellalı Pasta


Sizlere çok lezzetli bir pasta tarifi vermek istiyorum. Şokellalı ya da nutellalı pasta adıyla bilinen harika bir lezzet. Kekinin olmama ihtimali yok. Normalde bu malzemeler 30 cm.lik kalıba göre. Eğer kalıbınız küçükse malzemeleri ona göre azaltabilirsiniz.

Pastayı dilediğiniz malzemelerle ya da meyvelerle süsleyebilirsiniz. Tadı mükemmel. Mutlaka deneyin.


Malzemeler:

6 yumurta
5 kahve fincanı şeker

6 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
Yarım kahve fincanı su

Kreması İçin:

1 su bardağı süt
1 poşet krem şanti
1 paket labne
300 gram şokella

Kek için yumurta ve şekeri çırpın. Köpük olana kadar en az 5 dakika çırpın. Diğer malzemeleri de ekleyerek çırpmaya devam edin. Yağlanmış yuvarlak kalıba dökün ve 175 derecede pişirin. Keki soğumaya bırakın.

Kekimiz pişerken krema için 1 su bardağı sütü önce 1 paket krem şantiyle iyice çırpın. Buzdolabında 15 dakika bekletin. Labne peynirin suyunu süzüp şantiye ekleyerek 3 dakika daha çırpın. Daha sonra 300 gramlık oda sıcaklığındaki şokellayı da ekleyip 5-10 dakika köpük olana kadar çırpın.
10 dakika daha buzdolabında bekletin.

Soğuyan keki ortadan ikiye kesiyoruz. Her iki katı da yarım su bardağı su ile ıslatıyoruz. Katların arasına kremadan sürüyoruz. İsteğe bağlı meyveler de ilave edebiliriz.

Ben çilekli yaptım. Pastanın üzerini ve yanlarını da krema ile kaplayıp yine çilekle süsledim. Kızıma doğum günü pastası olarak yaptım. Görseli çok güzel olmasa da tadı enfes oldu.  Koca pastadan bir dilim kurtarabildim.

Bu arada bu pastayı yan taraflarına rulo katlar dizerek kurdela ile bağlayıp süsleyebiliriz. Üzerine de küçük top çikolatalar dizebiliriz. Sizin hayal gücünüze kalmış.

Afiyet olsun.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler