11 Şubat 2015 Çarşamba

Patatesli Hamsi Buğulama


Patatesli Hamsi Buğulama


   Mevsimi geçmeden bir hamsi buğulama yapmalıyım dedim. Zaten balık dendi mi bizim evde akan sular durur. Biz genellikle hamsinin ızgarasını severiz ama buğulamanın da tadı, mis gibi kokusu bir harika.

   Ben tariflerimi hazırlarken elimdeki malzemeye göre, ne neye yakışır diye düşünerek hazırlarım. Bu zamana kadar yenmeyip israf edilen her hangi bir şey olmadı.

   Buğulamayı da şöyle yaptım:

Malzemeler:

1 kilo ayıklanmış kılçığı çıkarılmış hamsi
1 büyük boy kuru soğan
3 orta boy patates
1 limon ( ince dilimlenmiş)
1 yemek kaşığı domates salçası (domates rendesi de kullanılabilir)
1 kase sıcak su
tuz
2 yemek kaşığı sıvı yağ

  Önce ayıklanmış hamsileri bir güzel yıkayıp suyunu süzmesi için süzgeçe aldım. Kare borcamın altına halka doğradığım soğanlarımı dizdim. Üzerine ince yarım daire şeklinde kestiğim patateslerimi dizdim. Patateslerin üzerine hamsileri de dizerek en üste limon dilimlerini koydum. Varsa maydanoz çok yakışır. Çocuklar yemediği için ben maydanoz koymadım.









  Dizme işlemi bittikten sonra 1 kaşık salçayı 1 kase sıcak suda eritip tuz ve sıvı yağı da ekleyerek güzel bir sos hazırladım. Balıkların üzerine eşit bir şekilde bu sostan gezdirip 190 derece fırında patates ve soğanlar yumuşayana kadar pişirdim.

  Güzel bir akşam yemeği oldu. Yanına isteğe bağlı bir salata da oldu mu tadından yenmez.

Mevsimi geçmeden balık tüketimine hız verin. Haftada 2, en az 1 defa mutlaka balık tüketin. Mevsiminde yenilen balığın faydalarından kendimizi ve çocuklarımızı mahrum etmeyelim.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler