18 Şubat 2015 Çarşamba

Kol Böreği

Kol Böreği






    Börek alıştırmalarım devam etmekte. Her seferinde kendimde daha bir ilerleme kaydetmiş olduğumu düşünüyorum. El açması börek marifet ister. Mayalı olanlarda iş biraz daha kolay, ama mayasız sade hamurların açımı gerçekten zor.

    Bu yüzden bu işi tüm marifetleriyle harika yapan hanımların emeklerine sağlık diyorum ve kendilerini çok takdir ediyorum.

    Ben de inşallah daha da iyi yapabileceğimi düşünüyorum. Bunu sabırla yapmaya devam edeceğim. Çünkü çok seviyorum el açması böreği. Bu böreği açma alanım biraz dardı. Yufka çok daha ince olabilirdi, yer olmadığı için yeteri kadar inceltemedim. İnanmayacaksınız ama tadı nefis oldu. Tek püf noktası açabildiğiniz kadar ince açın, inanın bu lezzete değer.

Malzemeler:


4 su bardağı un
ılık su
tuz

İç Malzemesi:

Peynir

Yufkalara Sürmek İçin:

Sıvı yağ

Hazırlanışı:

Un, su ve tuzla orta sertlikte bir hamur yoğuruyoruz. 5 pazıya ayırıp 10 dakika kadar dinlendiriyoruz.

Sonra her bir bezeyi tabak büyüklüğünde açarak düz bir tepsiye koyuyoruz ve üzerine sıvı yağ sürüyoruz. Diğer bezeleri de aynı şekilde açarak üst üste koyarak aralarını sıvı yağla yağlıyoruz. En üsttekini de yağlıyoruz. Bu şekilde de 10 dakika bekletiyoruz.



Daha sonra ben tezgahta yaptım, sizler temiz bir sofra bezinde ya da yer sofralarında yapabilirsiniz.

Her bir yufkayı tezgaha koyarak elimizle esnete esnete olabildiğince açıyoruz. Yufkanın kenar kısmına peynirli harçtan koyarak rulo yapıp kol böreği şeklinde hazırlıyoruz.



Bütün yufkaları bu şekilde hazırlayıp yağlanmış fırın tepsisine dizerek üstlerine de yağ sürerek 200 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler