13 Şubat 2015 Cuma

Mayalı Yağsız Börek

Mayalı Yağsız Börek



   Anneciğimin biz küçükken sıkça yaptığı bir hamur işiydi bu börek. Yanına bol köpüklü bir ayranla hapur şupur yerdik. Çocukluğumun lezzeti olan bu böreği ben de çocuklarıma sıkça yapıyorum. Her defasında iç malzemesini değiştirerek onları mutlu ediyorum.



Bugünkü böreği peynirli yaptım. Kıymalı da çok güzel oluyor, benden söylemesi.

Nasıl mı yapıyorum? Tarif aşağıda;

Malzemeler:

500 gram un
2 su bardağı ılık süt
1 paket instant maya
tuz

İç Malzemesi:

300 gram böreklik peynir
yada ekşimek


Üzerine sürmek için:
tere yağ

Hazırlanışı:

Un, maya, ılık süt ve tuz ile yumuşak bir hamur yoğurulur. Mayalanması için ağzı kapalı bir şekilde ılık ortamda 50-60 dakika bekletilir.

    Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde pazılar hazırlanır. Her biri tabak büyüklüğünde açılır. Bir tarafına ekşimek konur, diğer tarafı içli tarafın üzerine kapatılarak kenarları çatalla bastırılarak birleştirilir.

   Hazırlanan börekler yağsız tavada orta harlı ateşte arkalı önlü pişirilir. Pişen böreklerin üzerine tere yağ sürülür ve servis edilir.

   Bu arada yağsız derken yağda kızartılmayan demek istedim. Piştikten sonra üzerlerine sürülen tereyağ lezzet vermesi için sürülüyor.

Afiyet olsun.


 

3 yorum:

  1. Çok güzeldi. Ellerine sağlık anneciğim

    YanıtlaSil
  2. Bence de çok güzeldi. Ellerine sağlık canım annem

    YanıtlaSil
  3. Afiyet olsun canlarım benim

    YanıtlaSil

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler