3 Nisan 2015 Cuma

Pratik Bilgiler

YER ELMASI

 

    Önümüzdeki günlerde zeytinyağlı tarifini vereceğim yerelmasını aynı zamanda çiğ olarak salatalarda da tüketebiliriz.

    Toprağın altında patates gibi yetişen bu sebze şekil olarak pek düzenli değildir. Bu hafta pazarda köylülerden aldım ve hemen pişiremediğim için ayıklayarak dondurucuya kaldırdım.

    Senede 1-2 defa mutlaka pişirmeye çalışırım çünkü çok faydalı olduğunu biliyorum. Araştırdığım kadarıyla A ve C vitamini yönünden oldukça zenginmiş, İçerdiği mineraller, kalsiyum, demir ve fosfor yönünden de çok değerliymiş.
Kansızlık sorunu olan kişilerin tüketmesi gereken bir besin olarak tanınıyormuş, çünkü içeriğinde demir de varmış.

    İçeriğindeki kalsiyum ise kemik dokularını güçlendirici bir değere sahipmiş. Oldukça kıymetli olan bu sebze ayrıca çok ta ucuz. En güzel pişirme şekli olarak buharda pişirme öneriliyor, besin değerini kaybetmemesi açısından. Ben havuçlu, soğanlı zeytinyağlı şekilde tüketmeyi seviyorum.

Artık siz nasıl severseniz öyle tüketin. Bu tarz sebzeleri sadece görüntülerinden dolayı hayatımızdan çıkarmayalım, aksine sofralarımızın baştacı yapalım.

Sağlıcakla kalın sevgili okuyucularım.
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler