22 Nisan 2015 Çarşamba

Köstebek Pasta

KÖSTEBEK PASTA

Güzel bir pasta tarifi daha;




Tarifini PelinChef ten aldığım enfes bir pasta tarifim var. Kendisi muz kullanmış, ben meyvesiz yaptım. Birde nişasta ölçüsünü azalttım. Kreması koyu olmasın diye.

Sonuç; çocuklar okuldan gelir gelmez neredeyse yarısı yendi. Ben de çok beğendim. Bu güzel tarifi yayınlayarak paylaşımda bulunan PelinChef e sonsuz teşekkürler. Ellerine sağlık.



Malzemeler:

Kek İçin:

3 yumurta
2.5 türk kahvesi fincanı şeker
1    türk kahvesi fincanı sıvıyağ
1    türk kahvesi fincanı süt
3.5 türk kahvesi fincanı un
3 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Krema İçin:

3 su bardağı süt
1 çay bardağı şeker
4 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı nişasta
1 paket vanilya
Limon kabuğu rendesi

Hazırlanışı:

    Keki hazırlamak için 3 yumurta ile şekeri köpürene kadar çırpıyoruz. Sıvı yağ, süt ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı da eleyerek karışıma ilave edip biraz daha çırpıyoruz. Karışım hazır.

    Ben kelepçeli kalıp değil de yuvarlak yapışmaz tabanlı 26 cm lik kalıp kullandım. Kalıbı yağladıktan sonra kek harcını döküp önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz.

    Kekimiz pişerken diğer taraftan kremayı hazırlıyoruz. Bunun için bir tencereye süt, şeker, un ve nişastayı koyup önce iyice çırpıyoruz. Sonra orta hararetli ocakta karıştırmak şartı ile pişiriyoruz. Pişen kremaya limon kabuğu rendesi ve vanilyayı ekleyerek en az 5 dakika çırpıyoruz.

    Kekimiz piştikten sonra servis tabağına alarak soğutuyoruz. Soğuyan kekin içini oyarak ılıklaşan kremayı bu çukur kısma yayıyoruz. Kekimizin orta kısmından oyarak çıkardığımız diğer kek parçalarını rondodan çekerek kremanın üzerini tamamen kapatacak şekilde üzerine ufalıyoruz. Buzdolabında en az 2-3 saat beklettikten sonra servis ediyoruz.



    Bu pastanın yapım aşamasında muz kullanmak isteyenler öncelikle çukur kısma muzları dizip üzerine kremayı ve en üste de kek kırıntılarını dökerek servis edebilirler.

Denemek isteyenlere afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler