12 Nisan 2015 Pazar

Kahvaltılık Krep

KAHVALTILIK KREPLER


Kahvaltılık Krepler


Günaydın mutfak severler. Yeni bir güne başlarken pratik bir kahvaltılık tarifi verelim dedik. Krep sevmeyen yoktur. Çikolatalı, peynirli, reçelli v.s. canınız nasıl isterse.
Krep hamurunun kıvamını tutturmak kimi zaman zor gelir, ama vereceğim tarifle gayet güzel ince krepler hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler:

2 su bardağı süt
2 su bardağı un
2 yumurta
tuz

Hazırlanışı:

Yumurtaları sütle ve unla iyice çırpıyoruz. Ben 2 su bardağı un kullandım akışkan bir krep malzemesi oldu. Açıkçası unun sertliğine göre daha az ilave edebilirsiniz.
Kıvamı şöyle olsun; Harcı bir kepçe ile krep tavasına döktüğünüzde tavanın her tarafına kolaylıkla yayılabilsin. Ama su gibi de olmasın.
Ben de birkaç denemeden sonra tutturabilmiştim. Şimdi artık çok kolay ayarlayabiliyorum.

Neyse çırptığımız süt, yumurta, un karışımına biraz tuz ekleyerek bir yarım saat dinlendiriyoruz.
Bu aşamada krep tavası kullanmanızı öneririm. Çünkü hiç yağ kullanmadan kreplerimi güzelce pişirebiliyorum. Eğer krep tavanız yoksa o zaman altı yapışmaz teflon tavada; her seferinde peçeteyle azıcık yağlayarak kreplerinizi yapışmadan pişirebilirsiniz.



Krep tavanızı ocağa koyun iyice ısınsın. Krep harcından 1 kepçe alıp tavanın ortasına bırakın. Yanlara doğru hafifçe sallayarak yayılmasını sağlayın. Krepin üzeri göz göz olana kadar alt tarafı pişecek. Zaten piştiğin de kenarları kıvrılmaya başlar. O sırada bir spatula ile çevirin ve diğer yüzünü de pişirin.

Bütün krepleri bu şekilde hazırladıktan sonra dilediğiniz şekilde tüketin.

Ben peynirli sardım ve üzerine de domates, kaşar dilimi ve salatalık dilimini kürdanla batırdım. Siz dilediğiniz şekilde süsleyin.

Afiyet olsun.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler