9 Mart 2015 Pazartesi

Karalahana Çorbası


KARALAHANA ÇORBASI

Karalahana Çorbası





    Kış ayının vazgeçilmezleri bizim için karalahana dolması ve karalahana çorbasıdır. Dolmayı sık yapmamla beraber çorbayı kış boyunca bir iki defa yaparım. Her yapışımda da bunu daha sık yapmalıyım diye kızarım kendime. Ama bu sefer lahanayı fazlaca alıp 2 poşeti de sonradan pişirebilmek için buzluğa kaldırdım.



   Herkesin yaptığı bir yöntemi vardır mutlaka ama ben daha önce Arda'nın Mutfağı' n dan aldığım tarifle yapıyorum ve çok beğeniliyor. Siz de denemek isterseniz buyurun tarife;

Malzemeler:

1 demet karalahana
2 adet soğan
1 su bardağı barbunya
1/2 su bardağı pirinç
1 yemek kaşığı salça
1 yemek kaşığı mısır unu
1 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
tuz, karabiber
2 yemek kaşığı sıvı yağ
5-6 bardak sıcak su

Hazırlanışı:

    Lahanaları yıkayıp süzdükten sonra ince ince doğruyoruz. Soğanları yemeklik doğrayıp sıvı yağda pembeleştiriyoruz. 1 yemek kaşığı salça ekleyerek kavurmaya devam ediyoruz.  Yaz mevsiminden dondurucuya koyduğumuz barbunyadan 1 su bardağı alarak soğanlı karışıma ilave ediyoruz. Pirinç, mısır unu, tuz, karabiber, kırmızı toz biber, ince kıyılmış lahanalar ve sıcak suyu ekleyerek düdüklü tenceremizin kapağını kapatıyoruz.

Ateşi açıyoruz. Basınç düğmesinden buhar çıkmaya başlayınca ateşi kısarak 30 dakika pişiriyoruz.

Afiyet, şifa olsun.

Not: Ben düdüklü tencere kullandım. Siz eğer isterseniz normal tencerede suyunu kontrol altında tutarak yaklaşık 1 saat pişirebilirsiniz. 



2 yorum:

  1. Karalahana benim için yemeklerin sultanı. Aklıma getirdiğiniz için teşekkürler. En kısa zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler