1 Mart 2015 Pazar

Ev Yapımı Hamburger


Ev Yapımı Hamburger

 Hamburger


    Çocukların bayılarak yediği hamburgeri mümkün olduğu kadar evde kendim hazırlamaya çalışıyorum. Hem istedikleri malzemelerle yapıyorum, hem sağlıklı hem de daha ekonomik olduğu için bizim de severek yediğimiz bir lezzet oluyor.

Aslında hamburger ekmeklerini de vaktim varsa kendim hazırlamaya çalışıyorum. Ama bu sefer aceleye geldi o yüzden ekmeğimizi hazır aldık.

Malzemeler:

1 paket 8'li hamburger ekmeği
300 gram köftelik kıyma
1 kuru soğan
2 diş sarımsak
1 yumurta
2 dilim bayat ekmek içi
karabiber
tuz
kimyon

Yanına Garnitür:

Patates kızartması
kornişon turşu
mayonez
ketçap
ve isteğe bağlı ilave edilebilecek ürünler (mısır, kıvırcık v.b.)

Hazırlanışı:

   Önce köftemizi yoğuruyoruz. Bunun için kıyma, rendelenmiş soğan, yumurta, bayat ekmek içi, kimyon, sarımsak, tuz ve karabiberle iyice yoğrulmuş bir köfte harcı hazırlıyoruz.

   Bu harçtan limon büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle yuvarlayıp bastırarak ince yuvarlak köfteler hazırlıyoruz.

   Köfteleri biraz bekletirken patateslerimizi kızartıyoruz. Sonra köfteleri arkalı önlü kızartıyoruz.

Hamburger ekmeklerini tost makinasında ısıtarak arasına köfte, kızarmış patates, kıvırcık, mayonez, ketçap koyarak servis ediyoruz.

Afiyet olsun.

 Hamburger


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler