10 Mart 2015 Salı

Etli Asma Yaprağı Dolması


ETLİ ASMA YAPRAĞI DOLMASI




   Bu güzel dolma tarifine geçmeden önce size asma yapraklarını kışın kullanmak üzere nasıl hazırladığımı anlatmak isterim.

   Bilindiği üzere genelde salamura yapılır asma yaprakları. Bu benim için çoğu kez sıkıcı olmuştur. Çünkü tuzundan arındırabilmek için ne kadar suda ne kadar bekleteceğime bir türlü alışamadım.

Bu sene denediğim yöntemi sizlere tavsiye ederim. Tabi eğer dondurucuda yeterince yeriniz varsa.

Şu şekilde hazırlıyorum;

    Pazardan almış olduğum yaprakları güzelce ayıklayıp temizleyerek kaynayan su da birer tutam şeklinde 2 'şer dakika şoklayıp hemen alıyorum. Süzgeçte bütün yapraklar süzüldükten sonra ( sulu kalmamalı ) 15-20 adet yaprağı üst üste koyup iç tarafına bir tutam dereotu koyup rulo şeklinde sarıyorum. Bu şekilde hazırladığım rulolardan 3-4 tanesini yani kullanacağım kadarını buzdolabı poşetine koyarak havasını alıp ağzını sıkıca bağlayarak dondurucuya kaldırıyorum.

    Dolma yapacağım zaman önceden çıkarıp çözüldüğünde ister zeytinyağlı, ister etli dolma olarak sarıyorum.
Tuzunu kendim ayarladığım gibi, ilk günkü tazeliklerini de koruduğu için tam istediğim gibi oluyor.

Bu şekilde hazırlamış olduğum yapraklardan 1 poşet alarak nefis etli dolma yaptım. Tarif aşağıda;

Malzemeler:

Asma yaprağı
300 gram kıyma
1 su bardağı pirinç
2 orta boy kuru soğan
1 yemek kaşığı salça
maydanoz
dereotu
nane, kimyon, tuz, karabiber
sıvı yağ
sıcak su

Hazırlanışı:

    Yapraklarım yukarda anlattığım gibi hazır oldukları için iç malzemesini hazırladım. Soğanları incecik kıydım. Kıyma, soğan, yıkanmış pirinç, ince kıyılmış maydanoz, dereotu, salça, tuz ve baharatları ekleyerek güzel bir dolma harcı hazırladım.

    Yapraklarım genelde küçüktü, küçük olmayanları da ikiye bölerek kullandım. Yaprağın geniş tarafına bir miktar iç malzemesi koyarak yan tarafları iç malzemenin üzerine kapatıp aşağıdan uca doğru sıkı bir şekilde sararak dolmaları sardım.

    Hazırladığım dolmaları tencereye dizerek üzerine tuz ve sıvı yağ gezdirdim. Düz bir kapak kapatarak üzerine çıkacak kadar sıcak su ilave ederek kısık ateşte pirinçler patlayana kadar pişirdim.

Afiyet olsun.



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler