31 Mart 2015 Salı

Sürpriz Kek

SÜRPRİZ KEK


     İşte karşınızda sürpriz kek. Kek içinde kek. Son günlerin en çok yapılan dankekli tariflerden birini de ben yapayım dedim. Kestiğimde evdekiler şaşırınca ben de adını 'Sürpriz Kek' koydum.

    Yapımı gerçekten çok kolay olan bu keki yaparken açıkçası biraz tedirgin oldum. Neden mi? Çünkü hali hazırda bulunan bir rulo keki başka bir kek harcının içinde pişirmek nasıl olur diye düşündüm.

İnanın çok güzel oldu. Denemenizi tavsiye ederim.



Gelelim tarife;

Malzemeler:

1 paket kakaolu rulo hazır kek
2 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 kabartma tozu
Aldığı kadar un ( Ben 2 bardak kullandım)

Hazırlanışı:

* Yumurta ve şeker köpürene kadar iyice çırpılır.

* Sıvı yağ, süt eklenir çırpılmaya devam edilir.

* Kabartma tozu ve un ilavesi ile biraz daha çırpılır.

* Mümkünse kek boyutunda dikdörtgen kalıp kullanın. Eğer kalıbınız daha büyükse malzemeyi arttırmayı unutmayın.

* Kek kalıbı yağlanır ve karışımdan 1 cm kadar kalıbın dibine yayılır.

* Tam ortalanacak şekilde hazır rulo kek karışımın üzerine yerleştirilir.



* Kalan kek harcı üste dökülür.

* Önceden ısıtılmış 175 derece fırında kabarana kadar pişirilir.

* Pişen kek ılınınca servis tabağına alınır ve istenilen şekilde süslenir.

* Deneyecek olanlara afiyet, şeker olsun

Benzer tariflere ulaşmak için aşağıdaki bağlantılara tıklayabilirsiniz:

http://ecetat.blogspot.com.tr/2015/02/kostebek-pastacklar.html

http://ecetat.blogspot.com.tr/2015/01/pankek-tiramisu-pasta.html

2 yorum:

  1. Görüntü güzel görünüyor değişik hoş bir kek eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Sevgiler

    YanıtlaSil

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler