31 Mart 2015 Salı

Zeytinyağlı Bakla

ZEYTİNYAĞLI BAKLA

Zeytinyağlı Bakla




    Taze bakla mevsimi geçmeden bir zeytinyağlı versiyonunu paylaşmak istedim. Birçok insan zeytinyağlı yemeklere salça koymaz. Saygı duyuyorum ama ben yemekte renk olmayınca pek yiyesim gelmiyor. Evdekiler de benim gibi oldukları için ben zeytinyağlı yemeklere az da olsa salça ve ya domates koyarım.

Bugünde sizler için zeytinyağlı bakla pişirdik.

Malzemeler:

1 kilo taze bakla
2 orta boy kuru soğan
1 yemek kaşığı salça veya 2-3 domates rendesi
1 çay bardağı zeytinyağ
tuz
1 kesme şeker

Üzerine: Dereotu



Hazırlanışı:

* Taze baklaları uçlarından ayıklayarak 3-4 cm uzunluğunda kesiyoruz. Bol suda yıkıyoruz. Gerekirse sirkeli suda bekletilebilir.

* İyice yıkadıktan sonra baklaları süzüyoruz.

* Soğanları yemeklik doğruyoruz.

* Tencereye önce baklaları, üzerine soğanları, domates rendesini ve zeytinyağı ile tuz ve şekeri koyarak 1 su bardağı kadar sıcak su ilave edip kısık ateşte baklalar yumuşayana kadar pişiriyoruz.

* Pişen baklamızı tencere soğutarak servis tabağına alıyoruz

* Üzerine dereotu serperek servis ediyoruz.

* Afiyet olsun.



Benzer tariflere ulaşmak isterseniz aşağıdaki bağlantılara tıklayabilirsiniz:

http://ecetat.blogspot.com.tr/2014/12/zeytinyagl-kereviz.html
http://ecetat.blogspot.com.tr/2015/02/zeytinyagl-prasa.html
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler