26 Haziran 2015 Cuma

İskender Usulü İnegöl Köfte

İSKENDER USULÜ İNEGÖL KÖFTE




     Bugün yine oldukça doyurucu, göze ve damağa hitap eden bir tarifle karşınızdayız. Köfteler İnegöl Köftesi olarak hazırlanmış olup tabağın altını artan bayat ekmek ve pidelerimizden oluşturduğumuz yoğurt soslu ve tereyağlı güzel bir ana yemek.

Planlı olarak yaptığınızda gayet kolay hazırlayabileceğiniz bir yemek. Bunun için ben şöyle yaptım:


* Öncelikle bayat ekmek ve pidelerimi küp şeklinde doğrayarak fırın tepsisine alıp kızarttım.

* Bu arada köftemi hazırladım. Köfteler için:

500 gram kıyma
1 yumurta
Bayat ekmek içi
tuz
karabiber
1 adet kuru soğan rendelenmiş
1 tatlı kaşığı karbonat

Bu malzemelerin hepsini bir güzel yoğurarak köfte harcını hazırladım. Bu harçtan parmak köfteler hazırladım ve bir kenarda dinlenmeye bıraktım.

* Salçalı bir sos hazırladım. Bunu için tencereye az sıvı yağ alıp 1 yemek kaşığı salçayı hafifçe kavurup 1 domates rendesini ekleyerek tuz ve karabiber ilavesi ile akışkan bir sos hazırladım.

* Diğer taraftan ister sarımsaklı ister sarımsaksız bir kase yoğurdu az su ile incelterek hazırda bekletiyoruz.

Veee şimdi köftelerimizi de her tarafını eşit şekilde kızartarak hazırlıyoruz.

* Servis tabağımıza ekmeklerimizi dizerek üzerine yumuşamaları için öncelikle salçalı sosu gezdiriyoruz.
* Daha sonra hazırladığımız yoğurdu gezdirerek en üste kızarttığımız köfteleri diziyoruz.
*İsteğe bağlı olarak kızartılmış biber, domates dilimleri kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler